Tai on seadnud ambitsioonika eesmärgi meelitada 2025. aastaks 40 miljonit rahvusvahelist külastajat. See eesmärk ületab pandeemiale eelnenud turismi taset, mis rõhutab Tai otsustavust oma majandust elavdada. Sihtotstarbeliste strateegiate abil soovib riik kindlustada oma positsiooni ülemaailmse reisikeskusena.
Tai Turismi eesmärgid
Konkreetselt on Tai plaanis suurendada külastajate arvu vähem populaarsetes sihtkohtades, suurendada lennuvõimsust ja edendada Tai kultuuri. Enne pandeemiat oli riik juba saanud 39 miljonit külastajat. Detsembriks 2024 on see aga juba vastu võtnud 33 miljonit turisti ja loodab, et aasta lõpuni on 36 miljonit turisti. Kooskõlas nende eesmärkidega on Tai Turismiamet (TAT) käivitanud kampaania “Amazing Thailand Grand Tourism and Sports Year 2025”, et suurendada rahvusvahelisi saabumisi. Loovate turundusalgatuste kaudu reklaamitakse kampaania raames Tai rikkalikku kultuuripärandit ja erinevaid vaatamisväärsusi. Lisaks on TAT seadnud prioriteediks piirkondliku turismi, korraldades üritusi nagu “Amazing Thailand Mega FAM Trip”, et tõsta esile põhjapoolseid provintse, nagu Chiang Mai. Muud põhjapoolsed sihtkohad on Chiang Rai ja Mae Hong Son, samuti Isan.
Turismipüüdlused
Selle eesmärgi saavutamisel on keskne roll infrastruktuuri parandamisel. Ühistranspordi, sealhulgas BTS Skytraini ja MRT teenuste pikendatud lahtiolekuajad lihtsustavad turistide liikumist tipphooajal. Lisaks on Tai teinud investeeringuid transpordiinfrastruktuuri, näiteks kohalikesse lennuliinidesse, laiendatud raudteevõrkudesse, et suurendada ligipääsetavust. Lisaks sellele on uuendatud viisapoliitikaga püütud meelitada pikemaajalisi turiste, digitaalseid nomaade ja üliõpilasi. Need reformid muudavad Tai veelgi atraktiivsemaks sihtkohaks pikemaid elamusi otsivatele reisijatele. Sellele julgele visioonile aitab kaasa ka siseturism. Valitsuse eesmärk on saavutada 2025. aastaks 200 miljonit riigisisest reisi, rõhutades vähemtuntud sihtkohti.
Tai peidetud kalliskivid
Kampaaniad, mis julgustavad Tai elanikke avastama peidetud pärleid, toetavad kohalikku majandust ja vähendavad survet populaarsetele kohtadele. TAT on käivitanud mitmeid kampaaniaid, et innustada kohalikke reise, näiteks “Me reisime koos” ja “Amazing Thailand Local Experience”. Konkreetselt teevad ametiasutused kodumaiseid reise taskukohasemaks Tai peredele ja üksikreisijatele. Need kampaaniad tutvustavad ka konkreetseid piirkondi ja selle kultuurifestivalide, kulinaarsete ekskursioonide ja ökoturismi tegevuste pakkumisi. Erinevad festivalid, nagu Songkran ja Loy Krathong, rõhutavad samuti Tai rikkalikku pärandit ja kultuuri, meelitades ligi miljoneid külastajaid. Selline kahekordne keskendumine tagab, et nii rahvusvaheline kui ka siseturism toimivad harmooniliselt, et edendada majanduskasvu. Koostöö tööstusharu sidusrühmadega tugevdab Tai turismiraamistikku. Lennufirmad, reisikorraldajad ja hotelliettevõtjad teevad koostööd, et suurendada lennuvõimsust ja pakkuda ahvatlevaid reisipakette.
Probleemid, majanduslik mõju
Kuigi optimism on suur, on Tai endiselt valvas võimalike probleemide suhtes. Ülerahvastatus ja ületurism sellistes sihtkohtades nagu Phuket ja Bangkok on tekitanud muret kohalike elanike ja ametnike seas. Nende probleemide lahendamiseks uurivad ametiasutused külastajate piirarvu, turismimakse ja säästva reisimise algatusi. Majanduslikult loodab turismisektor teenida väliskülastajatelt 2,8 triljonit bahti tulu. Suurenenud külastajate arv loob töökohti, toetab kohalikke ettevõtteid ja parandab paljude Tai elanike elatusvahendeid.
Foto: Frida Aguilar Estrada aadressil Unsplash