Tai tähistas 2024. aastal märkimisväärset turismimälestust, tervitades üle 35 miljoni rahvusvahelise külastaja. Tai Turismiamet (TAT) kinnitas seda uudist 28. detsembril 2024. See rõhutab riigi edu turismitööstuse taaselustamisel ja positsioneerimisel ülemaailmse reisikeskusena. Lisaks tähistab see jõulist taastumist pärast pandeemiat.
Tai majanduse edendamine
Külastajate sissevool on tekitanud märkimisväärset tulu, mis on hoogustanud Tai majandust. Turism andis märkimisväärse panuse riigi SKPsse, kinnitades selle rolli majanduse elavdamisel. Konkreetselt tõi see 1,8 triljoni THB tulu.
See arv ületab pandeemia-eelset taset, mis näitab muljetavaldavat kasvutrateegiat. Kõige rohkem turiste saabus Hiinast (6,70 miljonit), Malaisiast (4,93 miljonit) ja Indiast (2,12 miljonit), mis näitab tugevamaid sidemeid Tai põhiturgudega. Samal ajavahemikul tegid kohalikul tasandil 197,53 reisi, mille käigus kulutati 952,77 miljardit THB. Lisaks külastas Tais 2024. aasta detsembri viimasel nädalal 943, 269 reisijat, mis on suurem kui 2020. aasta statistika.
Tai strateegilised algatused
TATi kuberneri Thapanee Kiatphaibooli sõnul oli valitsuse strateegiline poliitika selle edu võti. Näiteks lihtsustati reisipiiranguid 93 riigi kodanike viisavabaduse ja TM.6 sisserändevormide kaotamisega. Taisse sisenevad välismaalased peavad esitama selle vormi, mis tõendab nende saabumist ja lahkumist. Need meetmed on oluliselt lihtsustanud sisenemisprotsesse ja muutnud Tai rahvusvahelistele reisijatele kättesaadavamaks sihtkohaks. Lisaks sellele käivitas valitsus jõulised turunduskampaaniad turistide ligimeelitamiseks, tutvustades Tai rikkalikku kultuuri ja elavat vaatamisväärsust. Turismibuumi saavutamisel on otsustava tähtsusega olnud paremad ühendused. Lennufirmad laiendasid märkimisväärselt lennuliine, suurendades istekohtade arvu 26% (47 miljonit) võrreldes 2023. aastaga. Lisaks taastasid ja võtsid kasutusele uusi rahvusvahelisi lennuettevõtjaid Aasiast, Euroopast ja Lähis-Idast, suurendades Tai ligipääsetavust. See laienemine võimaldas rohkematel reisijatel uurida kuningriigi ainulaadset pakkumist, alates selle rahvarohketest linnadest kuni rahulike randadeni. Kultuurifestivalid ja -üritused aitasid oluliselt kaasa kogu 2024. aasta jooksul. Ikonilised pidustused, nagu Amazing Thailand Countdown ja Maha Songkran World Water Festival, äratasid ülemaailmset tähelepanu. Need sündmused koos tugeva digitaalse kohalolekuga suurendasid Tai atraktiivsust. Suurt rolli mängis popkultuur, kus rahvusvahelised telesarjad ja muusikavideod rõhutasid Tai võlu ja atraktiivsust. Lisaks mõjutas turismitulu positiivselt mitmeid sektoreid, sealhulgas majutus-, transpordi- ja jaemüügisektorit. See kasu jõudis ka maapiirkondade kogukondadesse.
40 miljonit 2025. aastal
Tulevikku vaadates on Tai ambitsioonikad plaanid aastaks 2025 oma kampaania “Amazing Thailand Grand Tourism and Sports Year” raames. Valitsuse eesmärk on meelitada ligi 40 miljonit rahvusvahelist külastajat ja saavutada kuni 2,23 triljoni THB suurune tulu. Peamised strateegiad hõlmavad reisiprotsesside lihtsustamist, partnerluse laiendamist rahvusvaheliste lennuettevõtjatega ja ülemaailmsete ürituste korraldamist. Üldiselt on Tai võime meelitada 2024. aastal üle 35 miljoni külastaja, mis on tunnistuseks tema strateegilisest planeerimisest ja elluviimisest. Kuigi 36 miljonist eesmärgist jäi puudu 1 miljon, on riigi pühendumine innovatsioonile ja kaasamisele muutnud riigi turismimaastiku. Ta on valmis, kui ta on saanud hoogu juurde, kindlustama oma positsiooni esmaklassilise ülemaailmse sihtkohana ka järgmistel aastatel.
Foto: Evan Krause on Unsplash